Nasza lokalizacja
Kraków, Rusznikarska 14 lokal XX
Rejestracja pacjentów
+48 881 20 20 20 / kontakt@meavita.pl

Rozejście mięśnia prostego w ciąży – jak sobie z nim radzić?

Rozejście mięśnia prostego w ciąży – jak sobie z nim radzić?

Jeśli już w ciąży zauważalne są objawy sugerujące pojawienie się rozejścia mięśnia prostego brzucha (Diastasis Recti), to jest to najlepszy czas aby wdrożyć podstawowe zasady terapeutyczne i rozpocząć starania aby po porodzie móc cieszyć się funkcjonalnym, silnym i ładnie wyglądającym brzuchem.

Mówiąc o wprowadzaniu zasad terapeutycznych nie mamy oczywiście na myśli forsownych i obciążających ćwiczeń ani terapii manualnej mięśnia prostego brzucha (na to przyjdzie czas po porodzie, a w przypadku intensywnych ćwiczeń nawet dopiero po kilku miesiącach). Najważniejsze w ciąży jest nauczenie się prawidłowych nawyków, które nie tylko zabezpieczą brzuch i cały organizm przed ewentualnymi konsekwencjami, zmniejszą ryzyko nadmiernego rozciągnięcia kresy białej ale i ułatwią i przyśpieszą terapię po porodzie.

Do podstawowych nawyków zaliczamy:

  • prawidłowa postawa ciała,
  • prawidłowe wykonywanie codziennych czynności,
  • prawidłowe wstawanie, kaszlenie, kichanie, podnoszenie ciężarów.

Dodatkowo, jeśli nie ma przeciwwskazań, możemy rozpocząć indywidualnie dostosowany trening. Ważne jest jednak aby ćwiczenia dobrane były do możliwość przyszłej mamy oraz aby wraz z zaawansowaniem ciąży, modyfikować ćwiczenia, dostosowując je do zmian zachodzących w organizmie (w tym także do zmian szerokości i kondycji kresy białej)

Jakie ćwiczenia wykonujemy, aby pomóc sobie w walce z rozejściem?

  • ćwiczenia świadomościowe – klucz do sukcesu!
  • ćwiczenia wzmacniające mięśnie głębokie (w ciąży – delikatne, o niskiej intensywności i z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa i indywidualnego dostosowania!)
  • ćwiczenia dna miednicy (z zachowaniem podstawowych zasad oraz pamiętając o czekającym w niedalekiej przyszłości porodzie, w czasie którego dno miednicy powinno stanowić wsparcie i pomoc, a nie utrudnienie)

dsc_0197 dsc_0282 dsc_0099